Używane BMW do 50 tysięcy złotych – co trzeba wiedzieć przed zakupem?

bmw

Samochody niemieckiej marki BMW budzą skrajne emocje wśród użytkowników. Kierowcy chwalą sobie dynamiczne jednostki napędowe, precyzję prowadzenia oraz ponadprzeciętny komfort jazdy. Esteci docenią wysoki poziom wykonania, bogate wnętrze i poczucie luksusu, które towarzyszy korzystaniu z tych samochodów. Z drugiej strony, przerażać może zaawansowana elektronika, potencjalna awaryjność i wysokie ceny. Bądźmy szczerzy, na nowe BMW z salonu mało kto może sobie pozwolić. Dlatego większość osób decyduje się jednak na samochody używane. Jakie BMW do 50 tysięcy złotych będzie dobrym wyborem?

BMW Seria 3 E90 (lata 2005-2012)

Rozchwytywana wersja trzeciej serii, wyróżnia się zwartą bryłą i wzdłużnie ułożonym silnikiem, którego producent nie oparł jeszcze na koncepcji downsizingu. Do dyspozycji kierowców oddano benzynowe jednostki napędowe o dużym litrażu bez turbodoładowania oraz 6-cylindrowe motory diesli, wyróżniające się „gładką”, cichą pracą oraz niską awaryjnością.

Wśród mniejszych silników benzynowych występuje zarówno układ rzędowy jak i układ widlasty (8-cylindrowy). Benzynowe silniki BMW E90 to głównie jednostki 2.0 (318i, 320i oraz 320si), choć znajdzie się również nieco mniejszy silnik 1.6 (316i).

W zależności od wyboru, moc waha się od 122 KM do 173 KM dla najmocniejszej wersji. Samochód przyspiesza do „setki” w czasie od 8,1 s (320si) do 10,2 s) i osiąga prędkość maksymalną od 200 do 220 km/h. Dla fanów mocnych wrażeń polecamy benzynowe motory 3.0 o mocy 258 lub 306 KM (300i lub 335i wyposażone w biturbo). W ich przypadku samochód osiągnie prędkość maksymalną w odpowiednio 6,3 lub 5,6 s i szybkość maksymalną 250 km/h. Spośród silników diesla polecamy przede wszystkim jednostki 6-cylindrowe o pojemności 3 l. Wyróżnia je moc od 197 do 286 KM.

W zależności od jednostki napędowej, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla E90 wynosi od 71 do 9,1 l.

Na co warto zwrócić uwagę? W niektórych modelach benzynowych natkniesz się na nietrwałe pierścienie tłokowe, słaby napinacz łańcucha rozrządu. Z kolei w dieslach zawodzą wtryskiwacze. Jeżeli szukasz zadbanego BMW E90 w dobrej cenie, zajrzyj na https://samochody.pl.

BMW Seria 3 F30 (lata 2012-2019)

Względem poprzednika, szósta generacja F30 wyróżnia się większymi gabarytami, dłuższym rozstawem osi i bardziej „rodzinnym” charakterem. Choć zachowano napęd na tylne koła, układ kierowniczy został zaprojektowany tak, aby zapewniać maksymalną precyzję i bezpieczeństwo, a nie dynamikę i sportowe doznania. Producent zadbał o kilka rodzajów pracy zawieszenia oraz szereg różnych skrzyni biegów z przewagą automatyków.

W tej wersji pierwotnie nie przewidziano diesli, a wyłącznie silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. W zależności od generacji znajdziemy jednostki napędowe N13 (1.6 l i mocy 136-170 KM), N20 (2.0 l, 184-245 KM) i N55 (3.0 l, 306 KM). Po liftingu przeprowadzonym w 2015 roku producent wprowadził nowe jednostki napędowe z serii B – B48 (2.0 l, 184-252 KM), B58 (3.0 l, 326 KM). Pojawiły się również diesle, z których najbardziej wyróżnia się motor R6 (3.0 l, 258-313 KM).

Na co warto zwrócić uwagę, kiedy szukasz BMW F30? Kierowcy zwracają uwagę na nietrwały napęd rozrządu. To usterka, która dotyczy zarówno silników benzynowych, jak i motorów diesla. W mniejszych jednostkach (1.6 i 2.0 l) pojawia się problem z powracającym nagarem w zaworach ssących oraz pompą olejową. W sieci znajdziesz również informacje o niedomagających kolektorach ssących.

BMW Seria 5 F10 (lata 2009-2017)

Niemiecki sedan z serii 5 występuje w wielu wersjach silnikowych i napędowych. Auto zostało zaprojektowane, aby stworzyć u kierowcy poczucie luksusu i producentowi doskonale się to udało. Począwszy od ogromnej ilości elektroniki, przez przejrzyście zaprojektowaną deskę rozdzielczą (z wyświetlaczem iDrive służącym do wyświetlania statusu samochodu i jego stanu diagnostycznego) aż po nisko osadzone, wygodne fotele, wszystkie elementy wnętrza mówią użytkownikowi, „Odpręż się. To jest BMW”.

Benzynowe jednostki Serii 5 mają silniki oznaczone od 520i do 550i wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Posiadają moc od 184 do ponad 400 KM i przyspieszają do 100 km/h w czasie od niespełna 6 s do niecałych 8 s. Z kolei silniki diesla, oznaczone jako 518d i kolejne to 2-litrowe R4 i 3-litrowe R6. Najsłabszy z nich posiada moc 143-150 KM. Mocniejsze, z turbodoładowaniem to moc 245-258 KM (dla 530d), a nawet 381 KM (M550d).

Jeżeli chodzi o awaryjność, to podobnie jak w innych modelach starszej generacji, problemy może sprawiać układ rozrządu w dieslach. Benzynowe jednostki napędowe nie tolerują instalacji LPG, a dodatkowo szybko może pojawić się konieczność wymiany pompy oleju i pompy cieczy.

Dlaczego warto wybrać akurat BMW?

Jeżeli szukasz samochodu osobowego do 50 tysięcy złotych, używane BMW będzie dobrym wyborem. Wybraliśmy tylko kilka modeli, ale już na ich przykładzie dostrzegalny jest szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i diesla. Bez względu na to, czy cenisz sobie komfort i bezpieczną jazdę, czy wolisz dynamicznie pokonywać autostradę, w ofercie producenta znajdziesz coś dla siebie. Oczywiście nie ma róży bez kolców i, jak w każdym aucie, jedne podzespoły są słabsze niż inne. W podanym przedziale cenowym niemiecka marka prezentuje się jednak naprawdę nieźle.

Szukasz używanego samochodu, który będzie szybki, wygodny i elegancki, a jednocześnie nie zrujnuje domowego budżetu? Myślisz, że nie da się ze sobą pogodzić wszystkiego? Sprawdź nasze propozycje i przekonaj się, że dobre auto nie zawsze musi być bardzo drogie.