
Najważniejszym celem User Experience (UX) jest wzrost zadowolenia użytkownika, dlatego koncentruje się on na wszystkich aspektach interakcji użytkownika z produktem, marką, aplikacją lub stroną internetową. Chodzi głównie o to, co użytkownik odczuwa, stosując dany produkt oraz czy rozwiązuje on jego problemy. Jakie korzyści dla firmy niesie ze sobą UX?
Wszystko, co musisz wiedzieć o User Experience
User experience (w skrócie UX) stanowi całokształt emocji i wrażeń, jakich doświadcza użytkownik w trakcie interakcji z usługą, czy produktem. W kontekście projektów technologii informatycznych mówi się o ogóle doświadczeń użytkownika w kontakcie z aplikacją, systemem czy stroną internetową. Samo pojęcie UX jest bardzo szerokie oraz nie kończy się jedynie w obszarze IT. Termin UX stawia w centrum człowieka, ego potrzeby, cele, problemy oraz zainteresowania. Nic w tym dziwnego, gdyż budując nowe produkty, należy pamiętać, iż są one tworzone dla ludzi. W końcu to oni będą używać tego, co zostało przez nas wytworzone, a ich negatywne, bądź pozytywne reakcje będą miały wymierny wpływ na nasz biznes.
Niezależnie od tego czy chodzi o projektowanie wnętrza restauracji, czy też strony internetowej dla tego przedsiębiorstwa, konieczne jest zrozumienie potencjalnych klientów. W związku z tym należy dowiedzieć się, kim oni są, w jakich miejscach bywają i dlaczego, oraz jak spędzają wolny czas. Dzięki tym informacjom łatwiejsze stanie się projektowanie dobrego produktu, który będzie stanowił odpowiedź na faktyczne cele i potrzeby użytkowników, a interakcja z nim wywoła w nich pozytywne emocje.
Korzyści, jakie wnosi UX do firmy
Każde przedsiębiorstwo chce, aby w firmie panował jak największy obrót. Wiąże się to z pozytywnymi opiniami klientów i ich ogólnym zadowoleniem. Dlatego też wielu właścicieli firm, które posiadają strony internetowe, poszukuje pomocy w polepszeniu swojego UX. Można to zaobserwować w Google, spoglądając na częstotliwość występowania takich fraz, jak np. „strony www Łódź”.
Aby zrozumieć tę potrzebę, należy poznać korzyści płynących z UX, a jest wiele:
- Dostarczenie pozytywnych doświadczeń;
- Budowanie lojalności wobec marki;
- Uproszczenie procesu tworzenia produktu;
- Obniżenie kosztów rozwoju.