Słyszałeś o reklamach w wyszukiwarkach i jesteś nimi zainteresowany? To bardzo dobry ruch marketingowy. Dzięki niemu staniesz się rozpoznawalny w sieci. O jakich najważniejszych elementach kampanii powinieneś wiedzieć?
Daj się zauważyć potencjalnym klientom
W świecie biznesu jest powiedzenie, że firma, której nie ma w Internecie, nie istnieje. Nie ma w tym stwierdzeniu ani cienia przesady. Już ponad 25 mln Polaków korzysta z wyszukiwarki Google, wpisując do niej konkretne pytania. Blisko połowa robi zakupy w sieci. Stworzenie witryny internetowej to pierwszy krok, jaki musisz podjąć. Jednak sama obecność w Internecie to nie wszystko. Google Ads to narzędzie, dzięki któremu twój biznes stanie się nagle widoczny. Jak to działa? Strategie marketingowe mają wiele szczegółów. Jako reklamodawca powinieneś wiedzieć o kilku z nich.
Najważniejszy jest nagłówek
To od niego internauta zaczyna swoje poszukiwania. Wyszukiwarka ma specjalne oznaczenie tej części w postaci niebieskiego koloru i większej czcionki. Jeśli nagłówek wygląda tak samo, jak zapytanie internauty, na pewno przykuje jego uwagę. Chcąc wybrać dobry nagłówek, warto prześledzić frazy pod kątem swoich produktów lub usług. To dobra podpowiedź przed wyborem własnego nagłówka. Tworząc go, można zastosować zasadę, której nie lubią językowi puryści. Chodzi o to, że dopuszczane jest napisanie każdego wyrazu nagłówka dużą literą. W nagłówku mogą znaleźć się też liczby, cyfry, czy numery.
Konkretny opis i słowa kluczowe
Reklamy w wyszukiwarkach to tylko, lub aż 90 znaków. Zadbaj o to, aby nie znalazły się w nich ogólniki i mało konkretne treści. Sformowania takie jak „najwyższa jakość” czy „najlepsze ceny” ma pewnie prawie każdy sklep. Wymyśl coś, co odróżni cię od konkurencji. „Darmowy serwis” lub „wysyłka gratis” nie zdarza się w każdym handlowym podmiocie. Konkretny opis opiera się na słowach kluczowych. To one są wpisywane w wyszukiwarkę. Nie nadużywaj ich. Nadmierne powtórzenia niepotrzebnie marnują przestrzeń i wcale nie wpływają na lepszą widoczność w sieci. Popatrz, jakie słowa kluczowe ma konkurencja i wymyśl coś lepszego dla siebie.
Call to action, czyli wezwanie do działania
Reklamy w wyszukiwarkach powinny zachęcać internautę do aktywności. Takie działania noszą nazwę bez Call to Action. „Sprawdź!” „Kup online!” „Pobierz!” Ogranicz się do jednego wezwania do działania na reklamę. Klienci niespecjalnie lubią oglądać treści, które mają zbyt dużo wykrzykników. CTA powinno być konkretne, nie zaś tajemnicze. Określenie „Pobierz darmowy e-book” jest zrozumiałe. Nie każdy będzie miał wykonać polecenie „Kliknij tutaj”, z którego nic nie wynika. Jeśli chcesz bardziej zachęcić do zakupów, CTA można wzmocnić takimi określeniami jak: „Nie czekaj”, „Teraz”, „Już”.
Jakie reklamy w wyszukiwarce sprawdzają się najlepiej? Zainwestuj w te z rozszerzeniami. Google doda ci kilka opcji, jak lokalizacja, linki do podstron, wiadomości, czy też ceny.