Lokalne pozycjonowanie bez wątpienie jest niesamowicie ważnym kanałem promocji biznesu na rynku lokalnym. Jest szczególnie przydatne dla małych i średnich firm, które świadczą usługi w określonym obszarze i pragną dotrzeć do klientów, którzy właśnie zamieszkują ich najbliższe okolice.
Przyciągnij użytkowników telefonów komórkowych do swojej firmy
Statystyki lokalnego SEO pokazują, że blisko 80% wyszukiwań z telefonów opartych na wyszukiwanie powiązanej z lokalizacją powoduje zakupy i konwersje.
Jeśli masz stronę zoptymalizowaną pod kątem SEO, to nie stracisz tych cennych dla Ciebie klientów. Ale jeśli chcesz, aby lokalne SEO działało, musisz przede wszystkim sprawić, aby Twoja strona internetowa była przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Wcześniej w zdecydowanej większości ludzie szukali lokalnych produktów i usług z komputerów stacjonarnych. Jednak wraz z aktualizacjami technologii wiele osób woli teraz przeglądać Internet ze swoich smartfonów.
Sprawdź ofertę lokalnych usług SEO w Divloy: Pozycjonowanie stron Gorzów Wielkopolski
Urządzenia mobilne stanowią ponad 50% ruchu online, z czego większość ludzi szuka lokalnych usług i produktów.
Ponadto telefony komórkowe mają dodatkową zaletę usług lokalizacyjnych. Oznacza to, że możesz pojawić się w czyimś wyszukiwaniu, nawet jeśli nie mieszka ten ktoś w Twojej okolicy. Wszystko, co musisz zrobić, to zoptymalizować swój biznes pod kątem lokalnego SEO.
Skorzystaj z prostych technik pozycjonowania lokalnego
Nie musisz być profesjonalistą ze świata SEO, ani nie potrzebujesz obszernych badań, aby nauczyć się lokalnego SEO. Nawet jeśli podejmujesz pierwsze kroki w lokalnym SEO, możesz awansować w lokalnych SERPach. Możesz użyć kilku taktyk, aby poprawić swoje lokalne SEO.
Na przykład, możesz zacząć od prostego wystawienia swojej firmy w katalogach lub tworzenia zawartości specyficznej dla Twojego obszaru na swojej stronie internetowej. Po wykonaniu tych kroków wyszukiwarki zadbają o Twoją firmę od tego momentu.
Podstawowe lokalne SEO można zrobić bez wielkiego wysiłku. Musisz skupić się na optymalizacji swojej witryny, a to automatycznie doprowadzi użytkowników do fizycznej lokalizacji Twojej firmy.
Dodatkowo istnieje już wiele narzędzi SEO, które mogą ułatwić Ci pracę. Są to jednak zazwyczaj płatne narzędzia, których miesięczny do kilkaset złotych.
Wyprzedź swoich lokalnych konkurentów
Ludzie polegają na opiniach i recenzjach, aby dowiedzieć się czegoś o lokalnej firmie przed skontaktowaniem się z nią osobiście. Tak więc lokalna firma musi mieć wysoką widoczność w Internecie i dobre oceny.
Około 97% ludzi czyta o lokalnej firmie w Internecie. Tak więc, nie posiadanie lokalnie zoptymalizowanej strony internetowej oznacza, że potencjalni klienci przejdą do Twojego konkurenta.
Gdy użytkownik szuka Twoich produktów lub usług, Twoja strona musi pojawić się na górze. Nawet jeśli Twoja witryna plasuje się na drugiej lub trzeciej stronie, nie otrzyma zbyt wiele ruchu organicznego. Bardzo niewielu użytkowników może przejść obok pierwszej strony wyników wyszukiwania.
Lokalne SEO jest mniej konkurencyjne i pomoże pokonać lokalnych konkurentów. Ponadto, pomoże Ci szybko zwiększyć sprzedaż i udział w rynku.
Sprawdź ofertę Divloy: Pozycjonowanie Rzeszów
Lokalne SEO jest niezbędne dla małych i średnich firm. Jeśli jednak nie zoptymalizowałeś swojej strony internetowej pod kątem lokalnego SEO, Twoja firma nie znajdzie się wśród lokalnych wyszukiwań. Więc nawet jeśli masz lepszą usługę lub jakość produktów niż konkurencja, możesz przegapić sprzedaż.
Wybierz lokalne SEO w Divloy, zanim użytkownicy wybiorą Twoich konkurentów.
Popraw relacje z klientami
Utrzymanie wysokiej jakości produktu jest jednym z najtrudniejszych wyzwań, przed którymi stoi firma, ale nie jest jedynym czynnikiem decydującym o jej sukcesie.
Dzisiejsi konsumenci zwracają uwagę na każdy szczegół. Analizują to, co sprzedajesz, jak sprzedajesz i jak reagujesz na ich problemy po zakupie.
Klienci są cenni, co sprawia, że budowanie silnej relacji z klientami ma kluczowe znaczenie. Lokalne SEO może ułatwić tę część Twojego marketingu.
Dobre opinie mogą Cię zaprowadzić do budowania dobrych relacji z klientami. Pozytywne zachęcą Cię do jeszcze lepszej pracy, a negatywne pozwolą Ci się poprawić. Te opinie dają wgląd w to, jak klient myśli o Twojej firmie. Lokalne SEO ułatwia pisanie recenzji przez klientów. Możesz łatwo zdobyć więcej lokalnych opinii, co przybliży Cię do klienta.