Obecnie z usług profesjonalnej firmy sprzątającej korzysta większość biur oraz przedsiębiorstw. Jest to bardziej korzystna opcja, w porównaniu do zatrudnienia własnego pracownika zajmującego się wyłącznie utrzymaniem czystości.
Warto pamiętać, że porządek w miejscu pracy jest absolutną koniecznością nie tylko ze względu na komfort pracowników i ich samopoczucie, ale również kwestie wizerunkowe. Każda firma sprzątająca ma swoje określone zasady. Jakie ustalenia należy poczynić przed nawiązaniem współpracy?
Co trzeba ustalić z firmą sprzątającą?
Pierwszą kwestią jaką trzeba poruszyć jest częstotliwość sprzątania. Na tym etapie trzeba również dowiedzieć się czy firma, z którą planujemy nawiązać współpracę świadczy usługi w godzinach popołudniowo-wieczornych. W przeciwnym wypadku pracownicy będą zmuszeni opuścić pomieszczenie, które akurat ma być sprzątane. Nie jest to najlepsza opcja. Jeśli chodzi o częstotliwość, decyzja jest kwestią indywidualną. Zaleca się jednak sprzątanie przynajmniej raz w tygodniu. Oprócz tego raz w miesiącu warto zdecydować się na gruntowne porządki.
W trakcie ustalania zasad współpracy trzeba też poruszyć temat zakresu sprzątania. Najczęściej czyszczone powinny być pomieszczenia, które są użytkowane w największym stopniu. Mowa o toaletach i kuchni. Firma sprzątająca powinna też zająć się usuwaniem kurzu z biurek oraz szafek. Inne czynności, które należy zlecić to wyrzucanie śmieci, podlewanie kwiatów oraz sprzątanie sali konferencyjnej.
Dodatkowe informacje na temat współpracy
Oprócz czynności wykonywanych regularnie, raz w tygodniu, jest szereg prac, które mogą być wykonywane rzadziej, np. raz na dwa tygodnie lub raz na miesiąc. Do tej grupy zalicza się m.in. mycie podłóg, okien i czyszczenie mebli tapicerowanych. Należy zaznaczyć, że wszystkie te elementy muszą zostać zapisane w umowie. Trzeba także przemyśleć kwestię wyłączeń. Najczęściej rezygnuje się z czyszczenia komputerów oraz innych sprzętów elektronicznych.
Dowiedz się więcej: Cetera – firma sprzątająca Wrocław