Popularność przesyłek kurierskich nigdy nie była tak duża jak obecnie. Wiele wskazuje również na to, że utrzyma się na co najmniej takim samym poziomie jeszcze przez długi czas, między innymi za sprawą rozwijającego się rynku e-commerce. Wraz ze wzrostem popularności przesyłek kurierskich rośnie też zapotrzebowanie na foliopaki. Sprawdź, co powinieneś o nich wiedzieć!
Czym są foliopaki i do czego służą?
Foliopaki to obecnie jedne z najpopularniejszych opakowań używane przede wszystkim do przesyłek kurierskich o niewielkiej masie i gabarytach. Są to koperty foliowe dostępne w różnych wariantach i formatach, wykonywane zazwyczaj z dość grubej folii LDPE. Najczęściej są nieprzezroczyste, dzięki czemu nie ma możliwości sprawdzenia, co znajduje się w paczce bez jej otwierania. Foliopaki kurierskie są również znane z wytrzymałości i bardzo dobrego zabezpieczania przewożonych towarów przed rozmaitymi czynnikami zewnętrznymi. Wiele osób ceni je za funkcjonalność – są łatwe w użytku i lekkie, dzięki czemu nie wpływają znacząco na wagę przesyłki.
Są używane przez sprzedawców, firmy kurierskie, centra logistyczne, magazyny itp. Doskonale nadają się przede wszystkim do transportu przedmiotów niewymagających szczególnego zabezpieczenia przed upadkiem czy stłuczeniem. To dlatego koperty kurierskie foliowe najczęściej stosowane są do pakowania różnego rodzaju tekstyliów, galanterii, dokumentów, magazynów, książek, niektórych artykułów spożywczych, farmaceutyków i innych lekkich, niezbyt delikatnych przedmiotów.
Foliopaki świetnie nadają się do wysyłki odzieży i innych tekstyliów, dokumentów, galanterii i wielu innych produktów. Po dodatkowym zabezpieczeniu (np. folią bąbelkowa, przy użyciu pudełka) można w nich też przewozić małą elektronikę, zabawki i inne lekkie towary.
Foliopak z nadrukiem – świetny nośnik reklamy
Koperty foliowe na paczki najczęściej są białe od zewnątrz i czarne od środka. Umożliwia to optymalne zabezpieczenie przesyłki oraz zapewnienie prywatności nadawcy i odbiorcy. Jednocześnie ułatwia dodawanie oznaczeń na zewnętrznej części paczki.
Coraz więcej firm decyduje się jednak zamówić foliopak z nadrukiem. Dzięki temu opakowanie przesyłki może się również stać reklamą danego biznesu. Pokryty logo, hasłem reklamowym lub nazwą i danymi firmy foliopak z własnym nadrukiem poinformuje odbiorcę, skąd pochodzi paczka i będzie prezentować się bardzo profesjonalnie. Jednocześnie sprawdzi się w roli materiału promocyjnego – nadruk zobaczy wiele osób, przez których ręce przechodzi paczka w procesie logistycznym, a nierzadko także wiele osób postronnych! Co ważne, zamówienie foliopaków z własnym nadrukiem wcale nie musi być kosztowne. Najlepiej zwrócić się bezpośrednio do producenta.
Różnorodne foliopaki – rozmiary i parametry
Nadruk to jednak nie jedyne, co możesz spersonalizować w kopertach foliowych dla swojej firmy. Producent może dostarczyć Ci różne rozmiary foliopaków. Najmniejsze są zwykle zbliżone do formatu A5, natomiast największe mogą mieć nawet metr szerokości. Dzięki temu sprawdzą się do pakowania naprawdę różnorodnych przesyłek. Wybrać często można również grubość folii. W przypadku mało narażonych na uszkodzenie przedmiotów, które jednocześnie nie mają ostrych krawędzi, z powodzeniem sprawdzą się najcieńsze foliopaki do wysyłki. Cięższe i wymagające solidniejszego zabezpieczenia towary warto zaś pakować w koperty z grubszej folii (o grubości nawet kilku mm).
Istotny może być również rodzaj zastosowanego zgrzewu. Jeszcze ważniejsze będzie zaś zamknięcie. Foliopaki kurierskie mogą być wyposażone w zamknięcie typu plomba (chroniące przed kradzieżą), a także wielorazowe. Bardzo popularne są koperty foliowe z podwójnym zamknięciem (umożliwiającym np. odesłanie towaru w ramach zwrotu czy reklamacji) i perforacją ułatwiającą otwarcie.
Gdzie kupić foliopak o parametrach dostosowanych do Twoich potrzeb? Najlepiej u doświadczonego producenta, który oferuje szerokie możliwości personalizacji. Wówczas możesz również liczyć na gwarancję jakości i najkorzystniejszą cenę.