Przez ostatnie kilka lat content marketing znajduje się na liście najgorętszych marketingowych trendów. Dzieje się tak, ponieważ treści kierowane do odbiorców i ciekawiące ich świetnie realizują cele biznesowe i komunikacyjne firm. Warto jednak wiedzieć, czym dokładnie jest cm i jakie korzyści z niego płyną.
Czym jest content marketing?
Content marketing polega na dostarczeniu przydatnych treści odbiorcom, które nie tylko wzmocnią ich lojalność do marki, ale również ich z nią powiążą. Wszystko zaczyna się od strategii, czyli zdefiniowania konkretnych celów, analizy sytuacji, w jakiej znajduje się firma, działań konkurencji oraz opracowania taktyki działania i kanałów, jakimi przekazywane będą treści. Do głównych celów korzystania z tej formy marketingu zalicza się: zwiększanie ruchu na stronie, budowanie świadomości marki, generowanie leadów oraz poprawienie pozycji przedsiębiorstwa w wyszukiwarkach. Więcej na temat content marketing przeczytasz na https://adnext.pl/baza-wiedzy/content-marketing-czym-jest/.
Jakie są główne zalety korzystania z content marketingu?
Nastawienie klientów zmienia się nieustannie, a dzięki wykorzystaniu internetu, są oni doskonale poinformowani m.in. o tym, jaką wartość posiadają rzeczy, na które chcą wydać pieniądze. Wymagania, jakie stawia się przed marketingiem, są więc coraz wyższe, a realizują je dobrze przygotowane grupy, jak np. Adnext. Dzięki wykorzystaniu content marketingu w swojej firmie przedsiębiorcy mają możliwość pozyskać 3 razy więcej leadów niż płatne reklamy, obniżyć jej koszty, dotrzeć do nowych grup docelowych oraz umocnić więź z potencjalnymi klientami. Rodzajów content marketingu jest wiele, a więc każdy może znaleźć swój kanał dystrybucji. Należą do nich: posty na blogu, artykuły, filmiki, ikonografiki, podcasty, ebooki, audiobooki czy prezentacje multimedialne. Dobrze przemyślane treści, podane w sposób przyjazny odbiorcy sprawią, że firma dyskretnie zareklamuje swoje usługi czy towary, a przy tym poprawi lub zbuduje swój wizerunek.