
Istnieje ponad 200 czynników rankingowych, pomagających wyszukiwarce Google określić, które witryny powinny wyświetlać się w wynikach wyszukiwania i jak powinny być pozycjonowane. Jeśli chcemy, aby nasza witryna zajmowała czołowe miejsca w SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania), musimy skoncentrować się na działaniach, które przynoszą najlepsze efekty. Spośród wspomnianych 200 czynników rankingowych można wyróżnić kilka ważniejszych od całej reszty. Opisujemy je w poniższym artykule.
Dostosowanie do zmieniających się algorytmów
Zanim jeszcze zagłębimy się w najważniejsze czynniki rankingowe SEO, ważne jest, aby pamiętać, że te czynniki mogą i będą się zmieniać. Algorytmy rankingu Google nieustannie są aktualizowane. Niektóre czynniki stają się mniej lub bardziej istotne, a niektóre są całkowicie usuwane. Ważne, aby być na bieżąco z najnowszymi zmianami i regularnie przeprowadzać audyty SEO, upewniając się, że pozycjonowanie stron WWW jest prowadzone zgodnie z najlepszymi praktykami.
Bezpieczeństwo witryny
Już w 2014 roku Google wskazywało bezpieczeństwo strony jako istotny czynnik rankingowy. Teraz jest to jedna z najważniejszych pozycji na całej liście. Bezpieczeństwo witryny odnosi się m.in. do korzystania z szyfrowania HTTPS. Witryny z szyfrowaniem HTTPS posiadają certyfikat SSL, który tworzy bezpieczne połączenie, chroniąc informacje wymieniane między użytkownikami a witryną. Wyszukiwarki chcą kierować użytkowników do najbardziej godnych zaufania witryn, a szyfrowanie HTTPS pokazuje im, że pozycjonowana strona WWW jest bezpieczna.
Szybkość ładowania się strony
Kolejnym ważnym czynnikiem rankingowym SEO jest szybkość ładowania strony. Witryny, które długo się ładują, wpływają na złe wrażenia użytkownika. Wyszukiwarki wiedzą, że ludzie chcą jak najszybciej znaleźć odpowiedzi czy określone produkty, więc wolą pokazywać strony, które gwarantują szybkie działanie i łatwą nawigację. Ważne w kwestii doświadczeń użytkownika będzie także dostosowanie witryny do bezproblemowego działania na urządzeniach mobilnych.
Wysokiej jakości zawartość
Google jako czynnik rankingowy bardzo poważnie traktuje umiejętność zaangażowania użytkowników przez zawartość danej witryny. Aby tego dokonać, trzeba publikować ciekawe, oryginalne i odpowiadające konkretnym zagadnieniom treści. Pozycjonowanie stron WWW powinno więc koncentrować się na tworzeniu wysokiej jakości contentu.
Baza linków zewnętrznych
Linki zewnętrzne to kolejny sygnał, który mówi wyszukiwarkom, że strona internetowa jest wiarygodna i atrakcyjna dla użytkowników. Liczba oraz jakość linków prowadzących do danej witryny to czynnik SEO off-site, który ma znaczący wpływ na rankingi wyszukiwania. Zbudowanie bazy wysokiej jakości linków zewnętrznych jest, obok przygotowania treści, jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania strony WWW.
Podsumowanie
Oczywiście, trudno samodzielnie prowadzić pozycjonowanie stron WWW, które będzie koncentrowało się na wszystkich czynnikach rankingowych Google’a. To czasochłonny i niełatwy proces. Jednak we współczesnym biznesie online nie można z niego całkowicie zrezygnować. Dlatego warto sięgnąć po wsparcie specjalistów. Profesjonalna agencja SEO nie tylko zajmie się pozycjonowaniem do A do Z, ale także będzie na bieżąco z wszystkimi aktualizacjami, dotyczącymi czynników rankingowych.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.