Makaroniki migdałowe

Makaroniki migdałowe składniki

  • 225g mielonych migdałów
  • 200g drobnego cukru plus dodatek do posypania
  • 3 średnie białka z chowu z wolnego wybiegu
  • 15 całych blanszowanych migdałów, podzielonych wzdłuż na pół

Będziesz także potrzebować…

  • 2 blachy do pieczenia wyłożone nieprzywierającym papierem do pieczenia

Makaroniki migdałowe przepis

  1. W dużej misce wymieszaj zmielone migdały i cukier. W osobnej misce ubij białka mikserem na wolnych obrotach, aż uzyskają pianę – nie ma znaczenia, czy na dnie jest jeszcze trochę niezbitego białka.
  2. Do migdałów i cukru dodawaj białka po 1 łyżce, mieszając po każdej łyżce. Kontynuuj, aż mieszanina będzie miękka, ale nie rzadka; nie musisz zużywać całego białka jaja.
  3. Rozwałkuj miksturę w kulki wielkości orzecha włoskiego i rozłóż je kilka centymetrów od siebie na blachach do pieczenia. Wciśnij połowę blanszowanych migdałów na wierzch każdego z nich, lekko je spłaszczając. Na wierzch posyp trochę cukru pudru, a następnie odstaw na 10-15 minut. Rozgrzej piekarnik do 190 ° C / 170 ° C wentylator / gaz 5.
  4. Piecz przez 15-20 minut, aż uzyskają blady złoty kolor. Makaroniki powinny być nadal miękkie w dotyku, ale po ostygnięciu będą twardnieć. Pozostaw na blasze do pieczenia na co najmniej 10 minut przed przeniesieniem na stojak do chłodzenia, aby całkowicie ostygnąć. Podawaj z filiżanką

Wskazówki

Nie daj się skusić, aby na wierzchu posypać płatkami migdałów zamiast połówek blanszowanych migdałów, ponieważ się spalą.

Jeśli robisz kilka partii makaroników, polecam użyć białek z kartonu. Są łatwe, nie ma marnotrawstwa, a białka są upłynnione, co ułatwia pracę.

Niektórzy ludzie lubią ciastka bardziej płaskie i chrupiące, podczas gdy inni (jak my) wolą je okrągłe i ciągnące. Możesz dodać skórkę z połowy pomarańczy, ale puryści będą się sprzeciwiać.

Jeśli możesz poczekać, te małe słodkie kęsy smakują lepiej dzień po pieczeniu, a jeszcze lepiej dzień później.