Spędzenie dobrej nocy pozwala dziecku uczyć się, zapamiętywać, bawić się i rozwijać przez cały dzień. Pomóż mu znaleźć dobry rytm, ustanawiając regularną rutynę, zachęcając do niezależnego snu i odpowiednio przygotowując pokój.

Jeśli twoje dziecko jest zmęczone w ciągu dnia, nadszedł czas, aby ponownie ocenić, co dzieje się przed snem, aby pomóc mu spać przez całą noc. Odkryj niektóre techniki opracowane przez ekspertów, które mogą pomóc całej rodzinie wrócić do snu.

Wygodny i fajny pokój

Zarówno dorośli, jak i dzieci zwykle śpią lepiej w ciemnym i komfortowo chłodnym otoczeniu . Zasłony zaciemniające mogą pomóc w utrzymaniu ciemności w pomieszczeniu wieczorem lub wczesnym rankiem. Jeśli Twoje dziecko korzysta z lampki nocnej , upewnij się, że żarówka jest nisko i rozważ wyłączenie jej, jeśli ma problemy ze snem. Niektóre dzieci śpią lepiej z białym  szumem, które blokuje dźwięki z wnętrza domu lub z zewnątrz.

Harmonogram posiłków

Spożywanie zbilansowanych posiłków w regularnych porach pomaga naszemu ciału rozwijać rytmy biologiczne . Na przykład codzienne spożywanie śniadania o tej samej porze sprawi, że twoje ciało obudzi się do jedzenia. Wieczorny obiad rodzinny zasygnalizuje ciału, że zbliża się pora snu. Unikaj podawania dzieciom ekscytujących potraw i napojów, takich jak czekolada i napoje bezalkoholowe.

Niezależny sen

Zachęcaj dziecko do samodzielnego zaśnięcia. Nie oznacza to, że nie możesz być tam przed snem, ale twoje dziecko powinno przejść od przebudzenia do senności i spania bez głaskania, kołysania się i śpiewania piosenki. a nawet położyć się obok niego. W ten sposób, jeśli obudzi się w nocy w fazie lekkiego snu, nie będzie potrzebował tego uspokajającego rytuału, aby wrócić do głębokiego snu .

Rutyna przez cały tydzień

Ustalenie rutyny pomaga zasygnalizować ciału, że nadszedł czas na uwolnienie melatoniny , hormonu odpowiedzialnego za zasypianie. Regularne godziny spania i budzenia się, nawet w weekendy , a także ciche zajęcia, takie jak kąpiel lub czytanie opowiadania, mogą pomóc jej przygotować się do snu. Należy unikać ćwiczeń, ekranów i stymulujących rozmów, które mogłyby zmusić dziecko do myślenia podczas próby zaśnięcia.

Bezdech senny

Jeśli twoje dziecko chrapie i śpi przez noc, ale wydaje się, że nie wypoczęło rano , porozmawiaj z lekarzem. Może cierpieć na zespół obturacyjnego bezdechu sennego  (OSA), który uniemożliwia mu prawidłowe oddychanie w nocy i cieszenie się dobrym snem.