Kulejący układ odpornościowy to krok do rozwoju różnych dolegliwości. W efekcie choruje nie tylko ciało. Sporo osób popada łatwiej w apatię, a nawet stany depresyjne. Najczęściej są to infekcje górnych dróg oddechowych, ale też uaktywniają się objawy innych schorzeń.

Zacznij od detoksu i zmień swój jadłospis!

Detoks to podstawa. Aby wprowadzić dietę, najpierw trzeba oczyścić organizm. Cukier, rafinowane mąki, złe produkty z przemiany materii – to wszystko powinno zostać usunięte. Jak to zrobić? Przede wszystkim pić dużo płynów, najlepiej wody mineralnej lub ziołowych lekkich herbatek. Oprócz tego w jadłospisie powinny znaleźć się świeże owoce i warzywa. Dodatkowo warto skorzystać z dobrodziejstw suszonej żurawiny i cytryny, które wspierają oczyszczanie organizmu z toksyn. Punktem numer jeden w ciągu dnia musi być obowiązkowo pożywne śniadanie. Nie może zabraknąć w nim dobrych węglowodanów, tłuszczów i pełnowartościowego białka. Dobrze więc gdy na stole znajdzie się pełnoziarniste pieczywo, chude sery, jogurty naturalne, ryby, orzechy czy awokado.

Zioła o właściwościach oczyszczających to dobry pomysł na detoksykację!

W tradycyjnym zielniku nie brakuje roślin, które mają właściwości oczyszczające. Jedną z nich jest pokrzywa, działająca również wzmacniająco na organizm. Zawiera się w niej dużo witamin i soli mineralnych. Pijąc herbatki sporządzone na bazie tego zioła, można więc nie tylko usuwać toksyny z organizmu, ale też budować swoją odporność. Pokrzywa sprawdza się również w kosmetyce. Pielęgnuje włosy i skórę, dlatego szczególnie po zimie warto po nią sięgać. Podobne właściwości ma także łopian. Oprócz oczyszczania i wsparcia układu immunologicznego jest dobrym antyoksydantem i wpływa na gospodarkę hormonalną.

Kiedy czujesz osłabienie lub pierwsze oznaki przeziębienia zacznij działać!

Powyższe wskazówki dotyczą profilaktyki, ale też działania w czasie infekcji. Najlepiej zahamować ją w przysłowiowym zarodku. Można więc wspierać się nie tylko ziołami, ale też przyjmować witaminy i minerały. W aptekach dostępne są preparaty do rozpuszczania w tabletkach bądź w saszetkach, ale też w zwykłych kapsułkach. Przy pierwszych objawach infekcji można zdecydować się na wsparcie organizmu takimi preparatami jak Gripovita, theraflu czy fervex. Stosując je, można zminimalizować ryzyko zachorowania i wzmocnić swoją odporność. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, ale w wielu przypadkach taka wczesna interwencja zadziała. Kiedy zabraknie wsparcia ze strony układu odpornościowego

Aktywność fizyczna najlepsza na budzenie się do wiosny!

Nic ta nie wspiera układu odpornościowego jak aktywność na świeżym powietrzu. Organizm jest lepiej dotleniony, usprawniają się procesy poznawcze i lepiej pracują jelita. Po większym wysiłku produkowane są hormony szczęścia, czyli naturalne wsparcie układu nerwowego. Aktywność fizyczna zapobiega także otyłości i sprzyja remineralizacji kości. Korzyści jest naprawdę wiele.

Odporność trzeba budować cały rok. Działań profilaktycznych jest pod dostatkiem, dlatego każdy dobierze dla siebie plan działań. Sport, dieta, sen, pozytywne emocje to kluczowe czynniki w trosce o swoje zdrowie.