W większości przypadków kobiety muszą sporo pracować nad figurą po ciąży. Pojawia się problem z rozstępami, nadmiernymi kilogramami, czasami z cerą i włosami. Co zrobić, aby szybko wrócić do formy?

Wyznacz sobie jasne cele i dąż do ich realizacji!

Jeśli i ty zostałaś matką i chcesz odzyskać formę oraz zgrabną sylwetkę, musisz się zmobilizować. Wystarczy zrobić planner ćwiczeń i rozpiskę z dietą, aby ułatwić sobie pracę. Możesz też wesprzeć się poradami osób, które same są matkami i wydały swoje książki. W Internecie znajdziesz też mnóstwo propozycji treningów właśnie z nimi i inne cenne wskazówki. Pomysłów jest sporo. Najważniejszy krok to mobilizacja do zmiany życia i codzienne poświęcenie w dążeniu do celu. Ćwiczyć możesz nie tylko w domu. Warto wybrać się do lasu lub dodatkowo korzystać z siłowni.

Zacznij od regularnych I zdrowych posiłków

Każdy wie, jak ważna jest dobrze zbilansowana dieta. Na pewno na talerzu powinny znajdować się świeże owoce i warzywa pełne witamin i minerałów. Możesz z nich robić soki i sałatki oraz desery. Znajduje się w nich sporo błonnika, dzięki któremu twój układ odpornościowy będzie działał sprawniej. Co więcej, błonnik hamuje apetyt, dlatego warto po niego sięgać.

Drugi ważny element diety to pełnowartościowe białko. Będą to chude sery, mięsa i ryby oraz kefiry i jogurty (najlepiej probiotyczne). Dobre kultury bakterie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania flory bakteryjnej układu pokarmowego.

Nie zapominaj też o produktach pełnoziarnistych, jedząc smaczne chleby, najlepiej na zakwasie. W codzienny jadłospis wpisz też takie produkty jak różnego rodzaju kasze, ryż i płatki owsiane. Początek dnia z wartościowym śniadaniem to dobra porcja witamin, minerałów i potrzebnej energii.

Co na rozstępy? – To kolejna ważna kwestia dla kobiet po ciąży!

Pytanie „co na rozstępy?” towarzyszy wielu kobietom, które borykają się z tym problemem. Nieestetyczne pęknięcia pojawiające się na skórze właściwej na skutek zerwania włókien kolagenowych trudno wyeliminować. Czerwone wrzecionowate pasma pojawiają się najczęściej na skórze brzucha, ud, pleców i nóg. Na początku są purpurowe, czerwone, a z biegiem czasu kolor staje się bledszy i jaśnieje. Co na rozstępy będzie najlepsze? Przede wszystkim zadbaj o nawilżenie skóry, aby naskórek był nawodniony i elastyczny. Skóra będzie mniej napięta i rozluźniona.

Bardzo dobre efekty przynosi stosowanie preparatów o mocno skoncentrowanym składzie. Wśród nich jest na pewno serum, które wnika wgłąb skóry i doskonale ją nawadnia. Kosmetyk ten również regeneruje skórę i dobrze ją natłuszcza. Takie właściwości preparatu są możliwe dzięki takim składnikom jak oleje, masło kakaowe, masło shea czy gliceryna.

Jeśli zastanawiasz się co na rozstępy może być jeszcze pomocne, wybierz balsam do ciała. Działa na podobnych zasadach jak serum. Wnika głęboko w skórę, dobrze ją nawilża i odżywia. Najlepiej wybierać balsamy do ciała przeznaczone właśnie na problemy z rozstępami.

To tylko kilka z wielu wskazówek dla pań, które chcą wrócić do formy po ciąży. Na pewno liczy się dobry sen, ruch na świeżym powietrzu, unikanie stresu i relaks. Spraw sobie niespodziankę, wybierając się do salonu SPA, bądź profesjonalnej kosmetyczki. Zaaplikuj też skórze trochę słońca, aby nabrała blasku i zdrowego wyglądu.