W miarę postępu społeczeństwa z każdym dniem jesteśmy coraz bardziej zestresowani. Sprawdź infografikę poniżej, aby dowiedzieć się, jak pokonać stres w prostych hackach.

Zarządzaj czasem, planuj zadania i twórz listę priorytetów.

Wiele stresu w pracy i życiu, którego można uniknąć, wynika z niewłaściwego zarządzania czasem. Prowadzi to do zmartwień, terminów, ale pod koniec dnia często czujemy się bezradni. Jaki jest sekret dobrego zarządzania czasem?

Inteligentne ustalanie priorytetów: wybierz, co jest pilne, a co możesz zrobić później Oceń czas, który poświęcisz na zadanie, na przykład na robienie podatków może być „A”, a mycie naczyń może być plus B.

Skorzystaj z narzędzia do śledzenia czasu (jest dużo online), a kiedy skończysz, wypełnij ile czasu spędziłeś na konkretnej pracy (pomoże ci to zastanowić się, jak spędzasz czas.
Zorganizuj się: pamiętaj, aby zacząć organizować przestrzeń do pracy / domu. Wszystko, na co trzeba tracić czas, aby znaleźć, musi być zorganizowane (książeczka czekowa, klucze itp.

Uważaj na swoje rozproszenia: zanotuj je w swoim codziennym życiu. Ponieważ jesteś ich bardziej świadomy, przydziel im mniej czasu i niższy priorytet, abyś mógł je wykonać, ale nie kosztem ważniejszych rzeczy.

Pamiętaj, że Twój czas jest Twoim najcenniejszym zasobem. Nigdy tego nie odzyskasz. Wybierz, w jaki sposób mądrze spędzasz czas.
Znajdź czas na ćwiczenia: bądź aktywny!

Różni psychiatrzy i psychologowie zalecają trochę ćwiczeń, które mogą być równe skutecznym lekom przeciwdepresyjnym. Zacznij od małych rzeczy i rób więcej każdego dnia. Na przykład joga koncentruje się na oddychaniu. Głębokie oddychanie może pomóc zmniejszyć niepokój, gdy jest praktykowane regularnie, ponieważ ma bezpośredni wpływ na nastrój.
Bieganie powoduje pozytywne zmiany w neuroprzekaźnikach serotoniny i noradrenaliny (hormony dobrego samopoczucia). Pomaga nam myśleć i wprowadza nas w stan prawie medytacyjny.

Otwórz się: bądź towarzyski, śmiej się, śpiewaj, bądź sobą!

Ludzie potrzebują ludzi. Nie ma znaczenia, czy identyfikują się jako introwertycy, czy ekstrawertycy – każdy kogoś potrzebuje. Wsparcie społeczne (lub dostępność bliskich relacji osobistych) chroni nas przed stresem. Oksytocyna (hormon pomagający zmniejszyć lęk i współpracujący z układem nerwowym w celu zmniejszenia poziomu stresu). Ten sam hormon popycha nas do szukania wsparcia społecznego i zbliża nas do osób, które są dla nas ważne. Krótko mówiąc, wszystko w naszym ciele przybliża nas do społeczeństwa innych ludzi, aby zmniejszyć poziom stresu. Czasami nasze ciało rządzi naszymi działaniami w celu realizacji własnego interesu.

Śmiech pomaga obniżyć poziom stresu. Z każdym śmiechem twój poziom napięcia spada, a przepływ krwi i zdrowie serca rosną! Pamiętaj tylko, że to musi być szczery wysiłek, a nie jeden z tych uduszonych dźwięków przyjęcia, które umierają w twoim gardle.

Śpiew ma tak wiele zalet, że gdyby więcej z nas było ich świadomych, więcej z nas prawdopodobnie śpiewałoby! Endorfiny i oksytocyna, które poprawiają samopoczucie, uwalniane są podczas śpiewania. Śpiew stymuluje nerw błędny, co wpływa na sposób relaksu.