
Branża deweloperska rozwija się w szybkim tempie, a za powodzeniem sprzedaży w dużej mierze stoi marketing deweloperów. Jest to zbiór określonych działań promocyjnych, których zadaniem jest wykreowanie takiego wizerunku dewelopera, aby ten przyciągnął jak najwięcej zainteresowanych zakupem mieszkania. Inwestorzy są jednak dość wybredni, więc kluczem do pozyskania jak największej liczny klientów, jest odpowiedni i indywidualny dobór narzędzi oraz wykorzystanie wielu kanałów komunikacji. Kluczowe jest również wsparcie, którego wymaga się na każdym etapie inwestycji.
Kilka słów na temat marketingu deweloperskiego
Marketing zajmuje ważne miejsce w życiu każdego dewelopera. Jest to bardzo ważny element strategicznego planu, który pozwala deweloperom osiągać większe wyniki i docierać do większej liczby inwestorów. Marketing wzbudza również zainteresowanie daną ofertą, dosłownie na każdym jej etapie, czyli od momentu planu inwestycji, aż do oddania do użytku.
W dobie internetu marketing deweloperów znalazł swoje miejsce również w sieci. Kanały online pozwalają deweloperom dostosowywać własną ofertę pod konkretną grupę docelową oraz śledzić poczynania konkurencji. Każdy etap inwestycji wymaga bowiem zaplanowania odpowiednich działań promocyjnych.
Cele marketingowe w sprzedaży mieszkań
Celem marketingu w branży sprzedaży mieszkań, jest przede wszystkim zwrócenie uwagi interesantów, czy też użytkowników, na nowo powstającą inwestycję. Na rynku sprzedaży mieszkań panuje ogromna konkurencja, dlatego deweloperzy często współpracują ze specjalistami od marketingu, z agencjami reklamowymi, czy też profesjonalnymi fotografami.
Wzbudzenie zainteresowania i pozyskanie odbiorcy to jedno, kluczem do sukcesu sprzedażowego, jest utrzymanie tej uwagi oraz zachęcenie do zakupu nieruchomości. Skuteczna strategia może zatem skłonić potencjalnego nabywcę do wykonania ruchu w stronę sfinalizowania zakupu mieszkania.
Przydatne narzędzia w marketingu deweloperów
W promocji mieszkań – aby doprowadzić inwestycje do samego końca oraz wzbudzić zainteresowanie wybranych grup docelowych – pomocne są przede wszystkim nowoczesne technologie. W dobie internetu każdy ma dostęp do mediów społecznościowych i innych kanałów informacji, dlatego deweloperzy przede wszystkim skupiają się na tych kanałach.
Same reklamy w mediach społecznościowych, czy też kampanie nie wystarczą. Kiedy użytkownik zainteresuje się wskazaną na Facebooku ofertą, następnym jego krokiem jest odwiedzenie strony docelowej inwestycji deweloperskiej. Marketing deweloperów skupia się również na stworzeniu takiej strony, która będzie przejrzysta i prosta w obsłudze dla potencjalnego nabywcy.
Na stronie warto umieszczać liczne zdjęcia i materiały wideo, które pokazują stan budowy inwestycji na każdym etapie. Ludzie w większości są wzrokowcami, dlatego duże znaczenie ma tutaj grafika i materiały multimedialne, ale nie tylko. Równie ważne są chwytliwe nagłówki i ciekawe opisy. Ważne są tutaj również między innymi takie elementy jak lokalizacja (mapa interaktywna), informacje o inwestycji, jej kluczowych zaletach oraz atutach, czy też inne elementy.
Marketing deweloperów jest zatem niezbędny dla powodzenia sprzedaży nieruchomości, dlatego warto o nim rozmawiać, warto planować strategie oraz badać na rynku konkurencję w celu ułożenia najlepszego planu sprzedażowego.