Naukowcy robią większe postępy w zrozumieniu, jak działa sen i odkrywaniu jego tajemnic. Oto pięć wyników, które sprawiły, że nasze oczy były szeroko otwarte.

Ślepy fakt

Mówi się, że ci, którzy urodzili się bez wzroku, śnią o rzeczach, które wymagają dźwięku, emocji, a nawet zapachu, a nie wzroku. Niektórzy wciąż widzą w swoich snach, ale zależy to głównie od tego, kiedy stracili wzrok. Osoby, które urodziły się już bez wzroku, nie mają na czym polegać.

Lunatycy

Według National Sleep Foundation około 15% światowej populacji to lunatycy. Chociaż mówi się, że występuje to częściej u dzieci w wieku od 3 do 7 lat, dorośli mogą również tego doświadczyć, szczególnie gdy są pozbawieni snu, przyjmują pewne leki lub używają środków uspokajających.

Sen w czerni i bieli

Badacze uważają, że około 12% naszej populacji marzy całkowicie w czerni i bieli. Jedno z badań pokazuje, że ci, którzy śnili przed kolorowymi telewizorami, zaczęli śnić w czerni i bieli, a tylko 15% marzy o kolorach. Co więcej, czarno-białe sny często występują u osób starszych.

Sen ważniejszy niż jedzenie

W porównaniu z brakiem jedzenia, brak snu może cię zabić szybciej. Niedobór snu wpływa nie tylko na produktywność, ale także na stan emocjonalny, fizyczny i psychiczny. Jest to jeden z powodów, dla których brak snu jest uważany za formę tortur, co nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę, że nawet kilka dni braku snu może wyrządzić ci wiele szkody.

Zapisuj sny

Śnimy około 4 do 6 razy każdej nocy, ale trudno nam przypomnieć sobie wszystko, co wydarzyło się w naszych snach następnego dnia. Jeśli chcesz sobie przypomnieć, co się stało w twoich snach, umieść dziennik snu przy łóżku, aby móc zapisać wszystko, co pamiętasz po przebudzeniu.

Objawy braku snu

Doświadczenie efektów pozbawienia snu zajmuje Ci tylko 17 godzin bez snu. Objawy, które mogą się pojawić, są nieco podobne do tego, kiedy spożyłeś alkohol. Zamglenie mózgu, zawroty głowy i niewyraźna mowa to tylko kilka objawów, które mogą się pojawić.
Etapy snu podczas surfowania Istnieje kilka etapów snu, przez które przechodzimy każdej nocy, ale to nie znaczy, że przechodzimy od pierwszego etapu NREM do drugiego i tak dalej, aż do osiągnięcia REM. Mamy tendencję do przeskakiwania między etapami w przód iw tył przez cały czas snu.

Niemowlęta powodują tyle godzin bezsenności

Niemowlęta mogą obrabować swoich rodziców przez 1055 godzin snu w ciągu pierwszych kilku miesięcy życia. Dane te zostały zebrane przez Medical Daily. Rodzice noworodków stracili średnio 44 dni snu, ponieważ muszą zadbać o swój nowy dodatek do rodziny.
Rekord świata w najdłuższym czasie bez snu Randy Gardner był w stanie spać przez 11 dni w 1964 roku. Potem cierpiał z powodu braku snu i wyczerpania. Nie jest to zalecane, ponieważ utrzymywanie czujności przez kilka dni może prowadzić do dalszych komplikacji zdrowotnych.

Siła wyboru

Ludzie są jedynymi ludźmi na tej planecie, którzy mogą odmówić snu w porównaniu z innymi ssakami. Dlatego jesteśmy w stanie spać do późna w nocy, by popijać.

Wyjaśnienie popołudniowego kryzysu

Są dwa etapy w naszym dniu, kiedy czujemy się senni, a są to 2 rano i 2 po południu. Jest to całkiem naturalne w oparciu o rytm dobowy naszego organizmu. Jeśli po obiedzie zdarza się, że kiwasz głową, to działa twój cykl snu i czuwania.
Jak godziny pracy wpływają na sen Międzynarodowe klasyfikacje zaburzeń snu stwierdzają, że osoby pracujące na nocne zmiany mają większe szanse na uzyskanie chorób przewlekłych, takich jak problemy żołądkowo-jelitowe, a także choroby sercowo-naczyniowe.

Jak niemowlęta wpływają na tatusiów Badanie pokazuje, że sen mężczyzn jest bardziej dotknięty, gdy w domu jest noworodek niż kobiety. Jedno badanie objęło kilka par w ciągu pierwszych kilku miesięcy posiadania dziecka. Chociaż większość badań skupiała się na matce, ta obejmowała również wpływ na ojców. Obie strony nosiły urządzenia śledzące nadgarstki i chociaż pokazuje, że kobiety budzą się częściej, mężczyźni mieli mniej snu.
Koc, którego potrzebujesz Spanie z obciążonym kocem poprawia sen w nocy i zapewnia pacjentom bezsenność i niepokój.

Ile czasu potrzebujesz na zaśnięcie

Jeśli zasypiasz w zaledwie 5 minut po pójściu spać, jesteś zmęczony. Przeciętna osoba zajmuje od 10 do 15 minut, zanim całkowicie zasypia.